Lapinlahden seurakunnan määräaikaiset työntekijät jatkavat

Seurakuntaneuvosto hyväksyi myös toiminta- ja taloussuunnitelman vuodelle 2017.

Lapinlahden seurakunta päätti jatkaa kahden työntekijän määräaikaista virkasuhdetta. Seurakunnan toinen nuorisotyönohjaajan ja toinen diakonian virka ovat olleet täytettyinä määräaikaisesti vuodeksi 2016. Määräaikaisuutta jatketaan vuoden 2017 ajan. Sitä seuraavana vuonna on mahdollisesti odotettavissa eläköitymisiä, jolloin virkoja ja tehtävänkuvia voidaan muuttaa.
Määräaikaisena nuorisotyönohjaajana on toiminut Nina Heide ja diakonian virkaa on hoitanut Heli Hämäläinen. Kumpikin kutsuttiin jatkamaan työtään vuonna 2017.

Seurakuntaneuvosto hyväksyi myös toiminta- ja taloussuunnitelman vuodelle 2017. Toiminnallisina painopisteinä ovat jumalanpalvelus ja toimitukset, seurakuntalaisuus ja viestintä. Vuoden 2017 näkyvin erityistapahtuma Lapinlahden seurakunnassa on "Jeesus Kristus Supertähti" rockooppera, jota esitetään Lapinlahden kirkossa 12 kertaa maalis-huhtikuussa.

Seurakunnan talousarvioraami ensi vuodelle on 648.216 €. Raami pysyy euromääräisesti samana aina vuoteen 2019 asti. Summalla katetaan pappien, kanttorin, nuorisotyönohjaajien, diakonien ja lastenohjaajien palkkakustannukset ja toiminnan menot. Kiinteistö- ja hallintokuluista sekä hautaus- ja rekisteritoimesta vastaa Ylä-Savon seurakuntayhtymä.
Lisätietoja, kirkkoherra Lauri Jäntti 040 502 1439, lauri.jantti@evl.fi

2016-09-08 09:57:13.0