Selvyyttä etsimässä –luentosarja marraskuussa Lapinlahdella

Lapinlahden seurakunnan uudessa, kolmiosaisessa luento- ja keskustelusarjassa pohditaan kristillisen uskon ydintä. Mikä on sellaista, josta luopuminen merkitsee kristinuskon ulkopuolelle astumista?
web_Heikkila_Juha (1)_THUMB.jpg

Luentosarja on tarkoitettu ihmisille, jotka haluavat kerrata kristillisen uskon perusasiat. Selvyyttä etsimässä –luennot pidetään keskiviikkoisin 2.11., 9.11. ja 16.11. kello 18 alkaen Lapinlahden seurakuntatalossa (Mykkäläntie 6). Aiheista alustaa pastori Juha Heikkilä. Jokaisen luennon jälkeen on mahdollisuus keskusteluun ja kysymyksiin. Luennoille on vapaa pääsy, eikä niihin tarvitse ilmoittautua ennakkoon.

Teemoina Alku, Tietä etsimässä ja Reformaatio

Ensimmäisellä kokoontumiskerralla tutkitaan luentosarjan aluksi ensimmäisten kristittyjen käsitystä Jeesuksesta ja omasta uskostaan häneen Raamatun tekstien valossa. Samalla pohditaan myös Uuden Testamentin syntyä ja Raamatun merkitystä meille myöhempien aikojen kristityille. Tutustumme myös Raamatun kirjakokoelman syntyyn.

Toisella luentokerralla seurataan kristittyjen vaiheita ensimmäisellä vuosisadalla. Illan aikana pohditaan mm. mikä sai ihmiset liittymään kristillisiin seurakuntiin, miten kristillinen oppi kehittyi ja miksi erilaiset uskontunnustukset ovat sellaisia kuin ne ovat.

Viimeinen luentokerta tutustuttaa syihin, jotka johtivat erilaisten uudistusliikkeiden syntyyn. Esillä on erityisesti Luther ja luterilaisuuden synty. Samalla on tarkoitus miettiä omaa aikaamme. Missä kirkko on nyt? Mihin me sitoudumme, mikä on meidän tiemme?

Luentosarja on osa 31.10–5.11.2017 vietettävän reformaation merkkivuoden tapahtumia. Vuonna 2017 tulee kuluneeksi 500 vuotta siitä, kun Luther julkaisi teesinsä oman kirkkonsa harjoittamaa anekauppaa vastaan.

Luentosarjasta voit lukea lisää täältä

Lisätietoja, Lapinlahden seurakunta, kappalainen Juha Heikkilä, 040 8230 333, juha.heikkila@evl.fi

2016-10-21 10:38:01.0