Lähes parisataa osallistujaa Piispansauva-tapahtumaan

Työttömien yhteinen virkistyspäivä kokoaa osallistujia runsain mitoin ympäri Pohjois-Savoa Varpaisjärvelle 3. huhtikuuta. Suosittu tapahtuma tarjoaa virkistystä, mukavaa yhdessäoloa ja myös pysähtymistä hengellisten asioiden äärelle.

Piispansauva tapahtumassa saarnaa piispa Jari Jolkkonen Varpaisjärven kirkossa viikkomessussa kello 10.

-Ylä-Savon lisäksi osallistujia tulee mm. Kuopiosta, Rautalammilta ja Suonenjoelta. Odotamme noin 170 osallistujaa, kertoo diakoni Katja Saarela Varpaisjärven seurakunnasta. Valmistelut ovat hyvässä vauhdissa, mutta tapahtuman leikkimielisen kisaosuuden lajeja ei paljasteta ennakkoon. Päivän kilpailut käydään koulun jääkiekkokaukalolla ja kisailijoiden kannustamisen ohessa nautitaan makoisat nokipannukahvit.

Yhdessäolon ja virkistymisen lisäksi päivässä pysähdytään myös hengellisten asioiden äärelle. Kuopion hiippakunnan piispa Jari Jolkkonen saarnaa viikkomessussa kello 10 Pyhän Mikaelin kirkossa. Runsaan osanottajamäärän myötä myös päivän ohjelmallinen osuus on siirretty pidettäväksi kirkossa. Luvassa on Lapinlahden kunnanvaltuuston puheenjohtaja Juha-Pekka Rusasen tervehdyssanat sekä kansanedustaja Hannakaisa Heikkisen puhe. Lisäksi harrastajateatteri Sypäkät esiintyy.

Piispansauva-tapahtuma järjestetään nyt 21. kerran. Kisan kiertopalkintona toimii emerituspiispa Wille Riekkisen rottinkinen hiihtosauva, mistä juontuu tapahtuman nimi. Tapahtuman järjestävät yhteistyössä Varpaisjärven seurakunta, Lapinlahden Työttömien Tuki ry, Lapinlahden kunta, Varpaisjärven Vire ja harrastajateatteriryhmä Sypäkät.

Lisätietoja: Varpaisjärven seurakunta, diakoni Katja Saarela, 040 8272 940, katja.saarela@evl.fi

2017-03-27 12:01:26.0