Reformaatio 500 v –luentosarja Lapinlahdella

Reformaatiosta eli uskonpuhdistuksesta tulee tänä vuonna 2017 kuluneeksi 500 vuotta. Lapinlahdella pidetään kaikille avoin luentosarja, jossa pohditaan reformaatioon liittyviä teemoja. Mitä oikeastaan tapahtui, missä mennään ja mitä luulemme tulevaisuudesta?

Tänään torstaina 27. huhtikuuta luennoi Lapinlahden seurakunnan kirkkoherra Lauri Jäntti. Aiheena on reformaation 500 seuraavaa vuotta, mitä tulevaisuudesta pitäisi ajatella? Ensi viikon torstaina, 4. toukokuuta Varpaisjärven seurakunnan kirkkoherra Olli Kortelaisen luennon aiheena reformaatio ja sen merkitys Pohjolassa. Luentosarjan kolmannessa osassa torstaina 11. toukokuuta piispa emeritus Wille Riekkinen pohtii luterilaista raamatuntulkintaa, sen haasteita ja tehtävää.

Kaikki luennot alkavat kello 18.30 ja ne pidetään Lapinlahden lukiolla, Lapinlahti-salissa (Kivistöntie 2). Luennoille on vapaa pääsy ja niille ovat kaikki tervetulleita. Luentosarjan järjestävät Kaskikuusen kansalaisopisto, Lapinlahden ev.lut. seurakunta ja Varpaisjärven ev.lut. seurakunta.

Lisätietoja, Lapinlahden seurakunnan kirkkoherra Lauri Jäntti, 040 502 1439, lauri.jantti@evl.fi, Varpaisjärven seurakunnan kirkkoherra Olli Kortelainen, 050 331 1441, olli.kortelainen@evl.fi

2017-04-27 09:00:23.0