Mikkelinpäivä on lasten ja enkelien sunnuntai

Mikkelinpäivää vietetään tulevana sunnuntaina 1. lokakuuta. Ylä-Savon seurakuntayhtymän seurakunnissa enkeleiden ja lapsien pyhää juhlistetaan perhekirkoissa ja muissa tapahtumissa.

Mikkelinpäivä_enkeli_lapsi_200x200_THUMB.jpg

Tulevana sunnuntaina jumalanpalvelusten keskiössä ovat lapset ja pohdinnat enkelien merkityksistä ja tehtävistä. Päivä tuo myös muistutuksen Jumalan luomasta näkymättömästä maailmasta enkeleineen ja Jumalan tahdon mukaisesta elämästä. Mikkelinpäivän teemat juontuvat Arkkienkeli Mikaelista jonka kutsumus oli lasten puolustaminen. Ylä-Savon seurakuntayhtymän seurakunnissa mikkelinpäivää vietetään kokoontumalla mm. perhekirkkoihin ja moniin muihin tapahtumiin. Suomen evankelis-luterilainen kirkko viettää mikkelinpäivää Mikon päivänä, 29.9., tai jos se on arkipäivä, sitä seuraavana sunnuntaina.

Lapinlahden kirkossa vietetään mikkelinpäivää sunnuntaina klo 10 alkavan kastejumalanpalveluksen merkeissä yhdessä seurakuntalaisten kanssa. Kastejumalanpalveluksessa lapsi saa kasteen seurakuntalaisten läsnä ollessa ja näin he ovat toivottamassa tervetulleeksi uuden jäsenen ja rukoilemassa yhdessä hänen puolestaan.

2017-09-25 13:13:01.0