Yhteyspäivät tuovat tapahtumarikkaan viikonlopun Lapinlahdelle

Yhteyspäiviä vietetään 27.–30.9. Torstaista sunnuntaihin kestävä tapahtuma saattaa jo 14. kerran eri kirkkokuntien ja evankelis-luterilaisten herätysliikkeiden jäsenet yhteisille tapahtumapäiville Lapinlahdelle.
Tunnuskuva_verkko.gif

Ohjelmaa on kaikenikäisille ja kokoontumisia on tarjolla niin seurojen, luentojen, jumalanpalvelusten kuin musiikin parissa. Tänä vuonna Yhteyspäivillä toteutetaan mielenkiintoinen paneelikeskustelu, jossa eri kirkkokuntien piispat, papit ja myös seurakuntalaiset asettuvat keskustelemaan ja jakamaan ajatuksiaan tämän vuoden teemasta ”Kristuksesta riippuvainen”. Keskusteluun osallistuvat piispa Jari Jolkkonen (ev.lut.) ja piispa Arseni (ortod.) sekä pastorit Klaus Korhonen helluntaiseurakunnasta ja Tapio Annala vapaaseurakunnasta. Paneelia johtaa Ristin Voitto -lehden juuri eläköitynyt päätoimittaja Leevi Launonen. Paneelikeskustelu alkaa lauantaina 29.9. kello 13 seurakuntatalolla.

Yhteyspäivien puhujavieraaksi saapuu Suomen helluntailiikkeen yksi tunnetuimmista vaikuttajista, pastori Klaus Korhonen. Hänet tunnetaan helluntailiikkeen ulkopuolella erityisesti yhteiskristillisten ja ekumeenisten pyrkimysten puolestapuhujana.

Samu Saarinen on toiminut muusikkoevankelistana vuodesta 2011. Yhteyspäivillä hän esiintyy lauantaina 29.9. klo 18 Lapinlahden kirkossa järjestettävässä ”Rikotusta eheäksi” -konsertissa.

”Ideamylly tämän vuoden teeman muotoutumiseen lähti käyntiin Samu Saarisen konsertin nimestä, Rikotusta eheäksi. Teema saa taustaa myös Johanneksen evankeliumin kohdasta, jossa puhutaan viinipuusta ja sen oksista. Jeesus kehottaa siinä, että pysykää minussa, niin minä pysyn teissä” kertoo ohjelmatoimikunnan puheenjohtaja Tuomo Lahtinen.

Yhteyspäivien päivien järjestelyissä on tänä vuonna mukana Lapinlahden ev.lut. seurakunta, Lapinlahden helluntaiseurakunta, Iisalmen ortodoksinen seurakunta sekä Iisalmen Vapaaseurakunta sekä Uusheräyksen, Herättäjäyhdistyksen, Kansanlähetyksen, Kansan Raamattuseuran ja Suomen Raamattuopiston edustajia.

Lue Yhteyspäivien koko tiedote täältä

Lisätietoja:
www.lapinlahdenseurakunta.fi/yhteyspaivatLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Lapinlahden seurakunta: kirkkoherra Lauri Jäntti, p. 040 5021 439, Tuomo Lahtinen p. 040 5835 271.

Lapinlahden helluntaiseurakunta: pastori Teuvo Tikkanen p. 040 505 1139, teuvo.tikkanen@lahe.fi

2018-09-19 14:03:00.0