Selvitys Keiteleen liittymisestä Ylä-Savon seurakuntayhtymään

Keiteleen seurakunta on tiedustellut mahdollisuutta liittyä Ylä-Savon seurakuntayhtymään. Nyt mietitään lähdetäänkö selvitystä liittymisestä tekemään.

Keiteleen seurakunta on tiedustellut mahdollisuutta liittyä Ylä-Savon seurakuntayhtymään. Tunnustelukeskusteluja on käyty syksyn aikana ja nyt asia on edennyt siihen, että seurakuntayhtymän yhteiselle kirkkoneuvostolle ja Keiteleen kirkkoneuvostolle on lähtenyt esitys mahdollisen liitosselvityksen aloittamisesta.

Ehdotus liitosselvityksestä, eli siitä lähdetäänkö Keiteleen liittymistä seurakuntayhtymään selvittämään, käsitellään yhteisen kirkkoneuvoston kokouksessa tiistaina 20.11.2018. Tässä vaiheessa päätöksiä muista liitosselvitykseen liittyvistä asioista ei tehdä. Kokouksen esityslista on julkinen tänään 12.11.2018. Keiteleen kirkkoneuvosto käsittelee asiaa 3.12.2018

Liitosselvityksiä mietinnässä jo aikaisemmin

Vastaava liitosselvitys oli käynnissä jo vuonna 2015, mutta neuvottelut eivät edenneet yhdistymiseen saakka. Tuolloin liittymisneuvotteluissa olivat Keiteleen lisäksi myös Vesannon ja Tervon seurakunnat.

Jos liitosselvitystä lähdetään tekemään, niin sen pohjalla voidaan Kirkkohallituksen mukaan käyttää jo vuonna 2015 tehtyä liitosselvitystä, mutta selvitys pitää kuitenkin päivittää.

Lisätietoja,

Ylä-Savon seurakuntayhtymä, hallintojohtaja Katariina Bergbacka, 044 7335 211, katariina.bergbacka@evl.fi, Lapinlahden seurakunta, kirkkoherra Lauri Jäntti, 040 5021 439, lauri.jantti@evl.fi ja Keiteleen seurakunta, kirkkoherra Oiva Malinen, oiva.malinen@evl.fi, 050 303 8170

2018-11-12 13:09:00.0