Lapinlahden seurakunta perustaa johtokuntien tilalle vastuuryhmiä

Lapinlahti srk uutinen kuva verkko_5_THUMB.png

Lapinlahden ev.lut. seurakunnan seurakuntaneuvosto päätti 3.12. nelivuotisen kautensa viimeisessä kokouksessa, että suurin osa johtokunnista lakkautetaan ja niiden tilalle perustetaan vastuuryhmiä. Vain diakoniatyön johtokunta päätettiin säilyttää entisellään. Vastuuryhmät eivät käytä hallinnollista päätösvaltaa, vaan suunnittelevat ja toteuttavat työalan toimintaa työntekijöiden tukemana.

Vastuuryhmät perustetaan varhaiskasvatuksen, nuorisotyön, lähetystyön sekä yleisen seurakunta- ja musiikkityön tehtäväalueille. Vastuuryhmiin kuuluvat työalan työntekijät ja heidän kutsumansa jäsenet sekä seurakuntaneuvoston edustajat.

Uusi seurakuntaneuvosto kokoontuu ensimmäisen kerran 7.1.2019 valitsemaan varapuheenjohtajan, diakoniatyön johtokunnan jäsenet sekä seurakuntaneuvoston edustajat vastuuryhmiin.

Lisätietoja: Kirkkoherra Lauri Jäntti, puh 040 502 1439 lauri.jantti@evl.fi

2018-12-04 12:08:00.0