Lapinlahden kirkko tiekirkkona

Lapinlahden kirkko toimii tiekirkkona kesällä 2023. Paikalla on opas kirkon aukioloaikoina. Kirkko tarjoaa tilaisuuden kuulla tarinoita paikallisesta historiasta, nähdä upeaa arkkitehtuuria tai hiljentyä hetkeksi omien ajatustensa äärellä.

Kirkko avoinna

Kirkko avoinna 5.6 -11.8. 2023, ma-pe 11.00 -16.00. Suljettu juhannusaattona. Viikonloppuisin tilaisuuksien mukaan.

Palvelut

• Ilmainen parkkipaikka
  • Opas
  • Esteetön pääsy
  • WC
  • Inva WC

Tiekirkot Suomessa

Suomen ensimmäiset Tiekirkot avautuivat 1990-luvun alussa, jolloin avoinna oli muutama kirkko Pohjois-Suomessa. Saksasta lähtenyt idea avointen ovien kirkoista on vuosien mittaan saanut siivet. Mukana on sekä evankelisluterilaisia että ortodoksisia kirkkoja. Uusia kirkkoja tulee mukaan joka vuosi.

Voit lukea lisää ja katsoa tiekirkkojen sijainnit valtakunnallisesta tiekirkot.fi -sivustolta.Linkki avautuu uudessa välilehdessä