Lasten sururyhmä käynnistyy Lapinlahdella

Lapinlahden seurakunnan järjestämä sururyhmä 1–6 -luokkalaisille lapsille alkaa marraskuussa. Sururyhmän tarkoitus on antaa lapsille tilaisuus käsitellä läheisen ihmisen kuoleman aiheuttamaa surua ja elämänmuutosta. Ryhmä kokoontuu maanantaisin kaikkiaan viisi kertaa
WEB_Banneri_enkeli_suru_51016_MO_THUMB.jpg

Lasten sururyhmän tapaamiset ovat kerhomaisia ja surua käsitellään tekemisen kautta. Jokaisella kokoontumiskerralla askarrellaan tai puuhataan muuta mukavaa tekemistä. Jokaisessa kokoontumisessa on myös pieni hartaus ja hiljentymistä. Sururyhmässä lapselle tarjoutuu mahdollisuus turvallisesti käsitellä omia kokemuksiaan ja tunteitaan sekä aikuisten että muiden lasten seurassa avoimessa ilmapiirissä. Tavoitteena on myös tukea vanhemmuutta perheen yhteisessä surussa.

Lasten sururyhmä kokoontuu maanantaisin kello 16.00–17.30 Lapinlahden seurakuntatalon kerhotilassa (Mykkäläntie 6). Sururyhmän kokoontumiset ovat 22.11. (perheilta, jossa myös aikuiset mukana), pelkästään lapsille tarkoitetut kokoontumiset ovat 28.11., 5.12., 12.12. Lisäksi on koko perheelle tarkoitettu ilta Väärnin leirikeskuksessa maanantaina 16.1.17 kello 16.30–19.00.

Sururyhmän vetäjinä toimivat nuorisotyönohjaaja Hanna Leppänen ja lastenohjaaja Anita Rissanen Lapinlahden seurakunnasta. Ryhmään ilmoittautumiset 7.11. mennessä Hanna Leppäselle puh. 044 5058 471 tai sähköpostilla hanna.leppanen@evl.fi. Lapsen puolesta ryhmään ilmoittautumisen tekee vanhempi tai huoltaja. Ilmoittautuneisiin otetaan yhteyttä ennen ryhmän alkua.

Lisätietoja: nuorisotyönohjaaja Hanna Leppänen
                    puh. 044 5058 471, hanna.leppanen@evl.fi