Lisäpotkua Lapinlahden seurakunnan suurproduktioon: Kuopion konservatorio yhteistyökumppaniksi ”Jeesus Kristus supertähti”- rockoopperaan

Lapinlahden seurakunta toteuttaa Andrew Lloyd Webberin ja Tim Ricen maailmankuulun rock-oopperan yhteistyössä Kuopion konservatorion kanssa. Konservatorion rytmimusiikin linjan opiskelijoista on rekrytoitu bändi, joka toteuttaa oopperan orkesteroinnon. Opiskelijat osallistuvat produktioon ohjatusti osana muusikon opintojaan.
Jeesus Kristus Supertähti bändi_M.jpg

4.3. 2017 ensi-iltaan tuleva rockooppera toteutetaan suomenkielisenä (suom. Esko Elstelä), ja esityspaikkana on Lapinlahden kirkko. Teoksen ohjaa Anu Sorjonen. Esityksiä on yhteensä 12 päättyen 14.4.17, pitkäperjantaina.

Jeesus Kristus Supertähti kertoo Jeesuksen viimeisistä päivistä Jerusalemissa. Käsikirjoitus noudattelee Raamatun evankeliumien kuvausta taiteellisesti mukaillen sekä vahvan yhteiskunnallisesti kantaa ottaen, kysymyksiä esittäen erityisesti opetuslapsi Juudaksen kannalta. Tunnetuimpia teoksen kappaleita ovat ”Maria Magdaleenan laulu” , ”Jesus Christ Superstar” sekä ”Gethsemane”. Oopperassa käytetään eri tyylilajeja balladeista raskaaseen rockiin. Ikäsuositus on 12 vuotta.

Teos toteutetaan harrastajavoimin ammattilaisten ohjauksessa. Kuoro ja solistit tulevat laajalti Pohjois-Savon alueelta. Ikähaitari esiintyjissä on noin 16-65v.

Kuopion konservatorion toisen asteen ammatillisen koulutuksen rytmimusiikkilinjan muusikko-opiskelijat voivat sisällyttää opintoihinsa erilaisia musiikkiproduktioita. Nuoret, lupaavat soittajat saavat siis nyt hypätä mukaan maailmanluokan rockoopperaan osana opintojaan. Näin yhteistyö Kuopion konservatorion ja Lapinlahden seurakunnan kesken antaa lahjakkaille nuorille muusikoille ”näytön paikan”. Samalla Jeesus Kristus Supertähti saa arvoisensa bändin: (Kuvassa vasemmalta lähtien) Jesse Tervo kitara, Heikki Haataja rummut, Jere Kortelainen kitara, Oliver Karttunen basso, Artturi Vuorinen midihaitari/piano/koskettimet, Reetta Karhunen piano/koskettimet.

Bändin harjoittaa Kuopion konservatorion jatko-opiskelija, muusikko Toni Pentikäinen, joka esittää myös Juudaksen roolin. Myös JKS-kuoro sai muutamasta opiskelijasta vahvistuksen.

Produktion nettisuvut sekä lippukauppa löytyvät osoitteesta jkslapinlahti.fi
Lisätietoa konservatoriosta löydät osoitteesta  www.kuopionkonservatorio.fi/ammatillinen-koulutus/

Lisätietoja antavat:
Lapinlahden seurakunta, seurakuntapastori, produktion tuottaja ja yhteyshenkilö Pirkko Olanterä 040 5089 950, pirkko.olantera@evl.fi
Tiedottaja Tanja Väisänen Kuopion konservatorio 044 7279298

2016-11-14 08:29:01.0