Ruskealan ystäväseurakunta vierailulla

Lapinlahden ystäväseurakunnan Ruskealan väkeä vierailee Lapinlahdella lokakuussa. Vierailuja on kaksi. Ensimmäinen kahdeksan hengen ryhmä kävi 13.-14.10 ja toinen ryhmä tulee 20.-21.10.

4650761_WEB_Ruskealan srk vierailu Vaarninsaaressa_L.jpg

Ruskealan seurakunta kuuluu Inkerin kirkkoon. Se toimii vielä vähän keskeneräisessä Ruskealan kirkossa, joka sijaitsee n. 30 km Niiralan rajanylityspaikalta Sortavalaan päin.

Ruskealan kirkossa on jumalanpalvelus joka sunnuntai. Jumalanpalveluksia pitävät pääasiassa Suomesta tulevat papit, mm. Lapinlahdella asuva Juhani Isosaari. Suomenkieliset saarnat tulkataan venäjäksi.

Ruskealan kirkko tarjoaa myös edullisia ruoka- ja majoituspalveluja matkustajille. Se on seurakunnan tärkein tulonlähde.

Lapinlahden seurakunta on ollut Ruskealan ystäväseurakunta vuodesta 1999.

Kuvassa Ruskealan väkeä ja yläsavolaisia Ruskealan ystäviä 14.10.2015 Väärninsaaren leirikeskuksessa Lapinlahdella.

2015-10-14 10:48:01.0