Palvelevan puhelimen keskusteluapua läpi kesän

Kirkon monipuolinen keskustelu- ja kuunteluapu auttaa läpi kesän arkena ja pyhäpäivinä, myös tulevana juhannuksena.
Palveleva puhelin_logo.jpg

Palveleva puhelin päivystää joka ilta klo 18 alkaen numerossa 01019 0071. Palveleva chat löytyy seurakuntien omilta verkkosivuilta ja Facebookista Kirkko Suomessa -sivun kautta. Chat päivystää kesällä arkisin klo 12–16. Palveleva netti vastaa verkossa, ja keskusteluapua saa myös kirjeitse.

Kirkon keskusteluavun vanhin kanava, Palveleva puhelin, on säilyttänyt asemansa suosituimpana yhteydenottoväylänä. Keskusteluapua saa myös perinteikkäästi kirjepostilla.

”Eri kanavista jokainen löytää mieleisensä tavan käydä luottamuksellista keskustelua. Moni kirjeellä lähestynyt on ilahtuneena kiittänyt mahdollisuudesta ottaa yhteyttä postitse”, puhelin- ja verkkoauttamisen asiantuntija Titi Gävert toteaa.

Kirkon keskusteluapu tarjoaa mahdollisuuden keskustella mieltä painavista asioista anonyymisti. Tavallisimmin yhteydenottajat haluavat keskustella ihmissuhteisiin, yksinäisyyteen, terveyden ja sairauden kysymyksiin sekä elämän mielekkyyteen liittyvistä aiheista. Vaitiolovelvollisissa keskusteluissa yhdessä etsitään ulospääsyä ahdistavaan tilanteeseen. Palveluissa päivystävät kirkon työntekijät ja tehtävään koulutetut vapaaehtoiset. Kirkon keskusteluapua saa myös ruotsin kielellä.

Kirje osoitteeseen:

Palveleva kirje
PL 210
00131 Helsinki

Lisätietoa kirkkohallituksen asiantuntijoilta:
Titi Gävert, puhelin- ja verkkoauttamisen asiantuntija, p. 050 326 4789, titi.gavert@evl.fi
Henna Ahlfors, verkkotyön koordinaattori, p. 050 326 9012, henna.ahlfors@evl.fi
Simon Lampenius, koordinator för sociala medier, 050 362 4005, simon.lampenius@evl.fi

Wed Jun 22 14:57:07 EEST 2016