Hiljaisen viikon ja pääsiäisen tapahtumat

Tule hiljentymään kirkkoon ja viettämään hiljaista viikkoa sekä pääsiäistä yhdessä. Hiljaisen viikon tiistaina 12.4. klo 19.00 lauletaan pääsiäislauluja ja virsiä kanttori Heini Heiden ja kuorolaisten johdolla. Pääsiäispäivänä 17.4. klo 9.00 nautitaan yhdessä pääsiäisaamiainen seurakuntatalolla, jonka jälkeen kokoonnutaan Lapinlahden kirkkoon perhekirkkoon.

Hautakammioon loistaa valo.

Hiljainen viikko ja pääsiäinen

Kirkkoon voi kokoontua turvallisesti ja väljästi yhdessä. Kaikki ovat tervetulleita viettämään pyhiä yhdessä.

Palmusunnuntai 10.4.

10.00 Palmusunnuntain messu Lapinlahden kirkossa.Toimittaa Ville Hassinen, kanttori Heini Heide. Mukana rippikoululaisia. Messu striimataan YouTube -kanavallemme.Linkki avautuu uudessa välilehdessä (youtube.com)

Hiljaisen viikon maanantai 11.4.

19.00 Ahtisaarna Lapinlahden kirkossa. Hiljaisen viikon maanantain rukoushetken toimittaa Lauri Jäntti. Ahtisaarna striimataan YouTube -kanavallemme.Linkki avautuu uudessa välilehdessä (youtube.com)

Hiljaisen viikon tiistai 12.4.

9.30 Lasten ja perheiden pääsiäishartaus. Pääsiäisen tapahtumat lapsilähtöisesti kerrottuna laulaen ja leikkien.

19.00 Pääsiäislauluilta Lapinlahden kirkossa. Hiljaisen viikon tiistai-iltana lauletaan pääsiäislauluja ja virsiä kanttori Heini Heiden ja kuorolaisten johdolla. Hartauspuheen pitää rovasti Juha Heikkilä. Ilta striimataan YouTube -kanavallemme.Linkki avautuu uudessa välilehdessä (youtube.com)

Hiljaisen viikon keskiviikko 13.4.

9.30 Lasten ja perheiden pääsiäishartaus Alapitkän kirkossa. Pääsiäisen tapahtumat lapsilähtöisesti kerrottuna laulaen ja leikkien.

19.00 Hiljaisen viikon musiikkihartaus. Hannu Musakka laulaa pääsiäisen sanomasta. Heini Heide soittaa Bachin urkumusiikkia. Loppuhartauden pitää Ville Hassinen. Musiikkihartaus striimataan YouTube -kanavallemme.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Kiirastorstai 14.4.

19.00 Kiirastorstain iltamessu Lapinlahden kirkossa. Toimittaa Ville Hassinen, kanttori Heini Heide. Mukana sellistit Anna-Maaria ja Olli Varonen. Messu striimataan YouTube -kanavallemme.Linkki avautuu uudessa välilehdessä (youtube.com)

19.00 Kiirastorstain iltamessu Alapitkän kirkossa. Toimittaa Lauri Jäntti, kanttorina Elisa Kajava.

Pitkäperjantai 15.4.

15.00 Jeesuksen kuolinhetken jumalanpalvelus. Pitkänperjantain Jeesuksen kuolinhetken sanajumalanpalveluksen toimittaa Ville Hassinen, Kanttorina on Heini Heide. Mukana projektikuoro Sointuva. Jumalanpalvelus striimataan YouTube -kanavallemme.Linkki avautuu uudessa välilehdessä (youtube.com)

Pääsiäispäivä 17.4.

9.00 Pääsiäisaamiainen seurakuntatalolla. Tervetuloa iloiselle aamiaiselle seurakuntatalolle ennen pääsiäisjumalanpalvelusta! Vapaaehtoinen maksu.

10.00 Pääsiäisen perhekirkko Lapinlahden kirkossa. Pääsiäisaamun sanajumalanpalveluksessa liturgina on Lauri Jäntti ja saarnaajana Ville Hassinen. Kanttorina on Heini Heide. Mukana lapsikuoro Eloisa.

Toinen pääisiäspäivä 18.4.

10.00 Messu Lapinlahden kirkossa. Toisen pääsiäispäivän messun toimittaa Lauri Jäntti ja kanttorina on Heini Heide. Messu striimataan YouTube -kanavallemmeLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

15.00 Syntymäpäiväkonsertti. Riitta Asikaisen 50-vuotiskonsertti. Konsertissa kuullaan mm. Riitan omia lauluja. Mukana paljon eri esittäjiä, laulajia, soittajia ja Lapinlahden puhallinorkesteri. Lämpimästi tervetuloa! Vapaa pääsy.

Sosiaalisen median kanavat

Ylä-Savon seurakuntyhtymän pääsiäissivut

Ylä-Savon seurakuntayhtymän pääsiäissivulta löydät kaikki yhtymän seurakuntien pääsiäisenajan tapahtumat sekä muuta pääsiäiseen liittyvää sisältöä.

Ylä-Savon seurakuntayhtymän pääsiäissivut (Siirryt linkistä Ylä-Savon seurakuntayhtymän sivuille)Linkki avautuu uudessa välilehdessä

2022-03-17 09:23:00.0