Lapinlahden seurakunta valitsi uusia työntekijöitä

Lapinlahden seurakuntaan valittiin kolme uutta työntekijää seurakuntaneuvoston viimeisessä kokouksessa 8.12.

Nuorisotyönohjaajan virkaan valittiin Tuuli Mäkilä Forssasta. Virkaan oli kaksi hakijaa, joista vain Mäkilä oli pätevä.

Diakonian viranhaltijaksi valittiin Pauliina Ruotsalainen Lapinlahdelta. Päteviä hakijoita  oli kolme.

Seurakuntapastorin virkaan esitetään määrättäväksi pastori Petteri Suomalainen Kuopiosta. Virkamääräyksestä lopullisen päätöksen tekee Kuopion tuomiokapituli. Pastorin virasta kiinnostuneita oli kolme, mutta kaksi heistä peruutti hakemuksensa.

Kaikkien uusien viranhaltijoiden odotetaan aloittavan viranhoidon Lapinlahdella tammikuun aikana tai viimeistään helmikuun alussa.

Kirkkoherra Lauri Jäntin  mukaan on erittäin harvinaista, että yhtä aikaa on täytettävänä kolme virkaa. Pohjois-Savon alueella erityisesti pienemmissä seurakunnissa rekrytoiminen voi olla haastavaa. Jäntti on tyytyväinen siihen, että rekrytointi onnistui ja kaikkiin virkoihin saatiin hyvät työntekijät.

Vuodenvaihteen jälkeen tulee vielä haettavaksi Varpaisjärven seurakunnan kanssa yhteinen nuorisotyön ohjaajan virka. Sen täyttää Varpaisjärven seurakunta.

Lisätietoja: Kirkkoherra Lauri Jäntti, 040 502 1439, lauri.jantti@evl.fi

2022-12-14 14:44:59.0