Kelttiläisille poluille Britanniaan

”Nyt metsä kirkkoni olla saa” kuvaa monien suomalaisten suhdetta hengellisyyteen. Syvää yhteyttä luontoon tunsivat myös kelttiläiset kristityt Brittein saarilla: ”Jos et löydä Jumalaa Luonnon kirjasta, et löydä häntä mistään muustakaan kirjasta.”

Kelttiläisillä poluilla 2.jpg

Kelttiläisen kristillisyyden kulta-aikaa elettiin varhaiskeskiajalla vuosina 400–700 jKr. Kiinnostus tähän maanläheiseen ja yksinkertaiseen uskoon on virinnyt uudestaan viime vuosikymmeninä. Suomesta pastori, tietokirjailija Liisa Seppänen on järjestänyt useita pyhiinvaellusmatkoja Brittein saarille. Hän on myös julkaissut kolme kirjaa pyhimystarinoista ja pyhistä paikoista: Kelttiläisillä poluilla, Sadetta ja siunauksia ja Maa jalkojeni alla.

”Luonnonläheiset kelttiläiset kristityt – suomalaisten sukulaissieluja?” su 22.1. klo 15 Lapinlahden seurakuntatalossa (Mykkäläntie 6) on nojatuolimatka Brittein saarille sanoin, kuvin ja sävelin. Matkaoppaana on Liisa Seppänen. Kahvitarjoilu.

2023-01-13 10:37:18.0