Toivoa ja uskoa tulevaisuuteen - Seurakunta istutti toivon puun

Lapinlahden kirkonmäelle istutettiin helatorstaina omenapuu. Tapahtuma liittyy Reformaatio 500 v. ja Suomi 100 v. juhlavuoteen.

Toivon puun istutus 25_5_helatorstaina_kuva_Lauri Jantti_2017_THUMB.jpg

Toivon puu symboloi toivoa ja uskoa tulevaisuuteen. Martti Lutherin kerrotaan sanoneen: "Jos maailmanloppu tulisi huomenna, istuttaisin tänään omenapuun." Reformaation merkkivuotena muistetaan Lutherin teesien jälkeen käynnistynyttä reformaatiota ja reformaation merkitystä Suomessa ja maailmalla. Samalla suuntaudutaan tähän päivään ja tulevaan.

Toivon puu istutettiin helatorstain kirkonmenojen päätteeksi ”Toivon Torstain” kevätlauluhetkessä. Istuttajina olivat Ylä-Savon seurakuntayhtymän palvelupäällikkö Eine Parviainen sekä seurakuntamestari Sami Kokkonen. Todistajina oli kymmenittäin kirkkokansaa, joka nautti samalla kirkkokahvista ja kauniista säästä.

2017-05-29 13:09:00.0