Lapinlahden seurakunnassa edellistä vilkkaammat vaalit

Lapinlahden seurakunnan vaalit olivat hieman viime kertaa vilkkaammat. Uurnilla kävi yhteensä 668 ihmistä, joten äänestysprosentti oli 15,7 (15,2). Ennakkoon Lapinlahdella kävi äänestämässä 8,1 (7,6) prosenttia äänioikeutetuista.
Lukkari logo vaali oranssi_Lapinlahti_THUMB.png

Nuoria äänestäjiä kävi uurnilla varsin hiljaisesti. Nuorten osuus oman ikäluokan äänioikeutetuista oli 6,9 prosenttia eli 11 kpl (8 %, 13 kpl). Äänioikeutettuja nuoria eli 16- ja 17-vuotiaita oli näissä vaaleissa yhteensä 3,7 prosenttia eli 159 kpl seurakunnan äänioikeutetuista.

Yhteisessä kirkkovaltuustossa on Lapinlahdella miesenemmistö (miehiä 5 ja naisia 2) ja seurakuntaneuvostoissa paikat jakaantuivat tasan naisille ja miehille. Nuoria eli alle 30-vuotiaita luottamushenkilöitä ei ollut ehdolla näissä vaaleissa. Kirkkovaltuustossa sekä seurakuntaneuvostossa päättäjien keski-ikä on 58 vuotta.

Vaalien ääniharavat yhteisessä seurakuntaneuvostossa
Lapinlahden seurakuntaneuvoston vaaleissa eniten ääniä sai Minna Kettunen, joka sai yhteensä 85 ääntä. Seuraavina ääniharavoina toimivat Jorma Sonninen 76 äänellä ja Tuomo Lahtinen 61 äänellä.

Lapinlahden seurakuntaneuvostoon valittiin seuraavat 12 henkilöä. Äänimäärä kerrottu suluissa. Jos valittu henkilö on uusi luottamushenkilö, niin äänimäärän edessä on U-kirjain.

• Minna Kettunen U 85
  • Jorma Sonninen 76
  • Eero Lehtola 45
  • Mikko Kinnunen 45
  • Tuomo Lahtinen 61
  • Raimo Haverinen 42
  • Olavi Nissinen U 37
  • Pia Kyyrö-Harju 44
  • Anne Niiranen 32
  • Anna-Liisa Koistinen 27
  • Katri Viitaniemi U 30
  • Anna Rannio U 24

Ääniharavat yhteisessä kirkkovaltuustossa
Yhteisen kirkkovaltuuston vaaleissa eniten ääniä sai Minna Kettunen, joka sai yhteensä 100 ääntä. Seuraavina ääniharavoina toimivat Ossi Martikainen 96 äänellä ja Tuomo Lahtinen 83 äänellä.

Ylä-Savon seurakuntayhtymän yhteiseen kirkkovaltuustoon valittiin seuraavat 7 henkilöä. Äänimäärä kerrottu suluissa. Jos valittu henkilö on uusi luottamushenkilö, niin äänimäärän edessä on U-kirjain.

• Minna Kettunen U 100
  • Ossi Martikainen U 96
  • Raimo Haverinen 80
  • Tuomo Lahtinen 83
  • Mikko Kinnunen 54
  • Eero Lehtola 44
  • Pia Kyyrö-Harju 44

Ylä-Savon seurakuntayhtymän kaikkien seurakuntien vaalitulokset on katsottavissa verkosta osoitteesta www.seurakuntavaalit.fi.

Vaalien pöytäkirja 18.11.2018 ja valitusosoitus löytyy täältä.

Lisätietoja Lapinlahden seurakunnan vaaleista antaa kirkkoherra Lauri Jäntti, 040 5021 439, lauri.jantti@evl.fi

Sun Nov 18 23:14:00 EET 2018