Lapinlahden seurakuntaneuvoston päätöksiä

Lapinlahti srk uutinen kuva verkko_24_THUMB.png

Lapinlahden kanttoriksi Heini Heide
Lapinlahden seurakunnan kanttorin virkaan 1.11.2019 alkaen valittiin musiikin maisteri Heini Heide Lapinlahdelta. Hakijoita oli yhteensä viisi. Ensimmäiselle varasijalle valittiin Elina Hyvönen Helsingistä ja toiselle varasijalle Johanna Isokangas Kuopiosta.

Toiminta- ja taloussuunnitelma vuodelle 2020
Seurakuntaneuvosto hyväksyi Lapinlahden seurakunnan toiminta- ja taloussuunnitelman vuodelle 2020. Tulevana vuonna vietetään mm. Lapinlahden kirkon 140-vuotis- ja Alapitkän kirkon 50-vuotisjuhlia. Talousarvion loppusumma on 572 185 e, joka sisältää toiminnallisen henkilöstön henkilöstökulut ja toiminnan määrärahat. Se ei sisällä kiinteistö-, hallinto-, jäsenrekisteri- ja hautatoimen kuluja, joista vastaa Ylä-Savon seurakuntayhtymä. Talousarvio on 2 % edellisvuotta pienempi.

Lapinlahden seurakunnan diakoniatyölle hyväksyttiin uusi johtosääntö
Johtosäännössä on päivitetty mm. avustusten päätösvaltuuksia. Diakonian viranhaltija voi päättää alle 200 euron avustuksista. Suuremmat summat menevät kolmihenkisen työryhmän (200-400 e) tai johtokunnan (yli 400 e) päätettäväksi.

Väärnin leirikeskus
Seurakuntaneuvosto kävi lähetekeskustelun Väärnin leirikeskuksen hankesuunnitelmasta. Leirikeskus on rakennettu vuonna 1979 ja se on suunniteltu vain kesäkäyttöön. Kiinteistöihin kohdistuvista toimenpiteistä päättävät Ylä-Savon seurakuntayhtymän hallintoelimet.

Lapinlahden seurakuntaneuvoston pöytäkirja 16.9.2019Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Lisätietoja: kirkkoherra Lauri Jäntti, puh. 040 502 1439. lauri.jantti@evl.fi

2019-09-18 14:18:00.0