Yhteysillat johdattavat Yhteyspäiville

Lapinlahdella järjestetään 16. kerran yhteiskristilliset Yhteyspäivät 17.-20.9.2020. Päivien teema on tänä vuonna ”Ristin tien kulkijat”. Yhteysilloissa tutustutaan etukäteen tämän vuoden Yhteyspäivien 17.-20.9.2020 teemoihin.
marjat_THUMB.jpg

Punaherukkaterttu on Yhteyspäivien tunnus.

Lapinlahdella järjestetään 16. kerran yhteiskristilliset Yhteyspäivät 17.-20.9.2020. Päivien teema on tänä vuonna ”Ristin tien kulkijat”. Pääpuhujina on ortodoksisen kirkon edustajia. Lisäksi päivillä kuullaan helluntaiseurakunnan, vapaaseurakunnan ja evankelisluterilaisen kirkon pastoreita ja maallikkoja sekä eri herätysliikkeiden edustajia.

Yhteyspäiviä ennen pidetään neljä Yhteysiltaa, jotka johdattavat Yhteyspäiviin ja niiden teemaan. Ensimmäinen on 22.1. klo 18 Lapinlahden seurakuntatalolla. Illan teema on ”Ristin kantaminen”, josta alustuksen pitää Pauli ja Eila Kärki vapaaseurakunnasta. Kahvitauon jälkeen alustusta kommentoivat mm. metropoliitta Arseni ortodoksisesta kirkosta ja pastori Esko Nissinen helluntaiseurakunnasta sekä ev.lut. kirkon eri herätysliikkeiden edustajia. Yleisöllä on myös mahdollista kysellä aiheesta. Juontajana toimii Tuomo Lahtinen.

Toinen Yhteysilta on 18.3. klo 17 Lapinlahden ortodoksisessa Kaikkien Pyhien kirkossa, jossa vietetään ennen pyhitettyjen lahjojen liturgia. Sen jälkeen on kirkkokahvit ja Yhteysilta, jossa mm. Isä Arto Leskinen valottaa ristisaaton salaisuutta.

Keskiviikkona 6.5. pidetään Yhteysilta Lapinlahden Helluntaiseurakunnan rukoushuoneella. Kesäkuun yhteiskristillinen ilta on 10.6. klo 19 ”Soi kunniaksi Luojan” –yhteislaulutilaisuus Pajujärvellä Ulppaan lammella. Viimeinen yhteysilta pidetään Varpaisjärven kirkossa 26.8. klo 18.

Yhteyspäivien ja Yhteysiltojen järjestäjinä ovat Lapinlahden ja Varpaisjärven ev.lut. seurakunnat, Lapinlahden helluntaiseurakunta, Iisalmen ortodoksinen seurakunta ja Iisalmen Vapaaseurakunta sekä Uusheräyksen, Herättäjä-yhdistyksen, Suomen ev.lut Kansanlähetyksen ja Suomen Raamattuopiston edustajia.

Lisätietoja: Yhteyspäivien järjestelytyöryhmän puheenjohtaja Tuomo Lahtinen, puh 040 583 5271, sähköposti tuomo.lahtinen12@gmail.com

2020-01-13 11:56:00.0