Musiikkia ja maukkaita lounaita - Yhteisvastuukeräys alkaa 2.2.

Seurakunnissa sunnuntaina 2.2. käynnistyvä Yhteisvastuukeräys tuo tullessaan joukon tapahtumia mutta myös tärkeän viestin vanhemmille: #SINÄRIITÄT2020. Yhteisvastuukeräys 2020 tukee vanhemmuutta.
Lukkari_M_750x500px_THUMB.jpg

Yhteisvastuukeräys juhlii 70 vuotta jatkunutta taivaltaan. Lapinlahden kirkossa kampanja heläytetään käyntiin sunnuntaina 2.2. juhlajumalanpalveluksessa, jossa esiintyy Heleä-kuoro ja yhteisvastuukerääjät siunataan. Lipaskerääjiä näkyy katukuvassa helmi-maaliskuussa ja maaliskuun 13. päivä voi suunnata seurakuntatalolle herkullisen mykykeiton ostoon Yhteisvastuun hyväksi. Pääsiäisnäytelmä Rauhanviejä–Rauhantuoja-näytelmää esitetään jälleen kirkossa. Pääsiäisen sanoman ja teatterin lisäksi tarjolla on mahdollisuus tehdä hyvää ostamalla käsiohjelman ja kahvin esityksessä. Sävel soi –tapahtumassa 8.5. klo 19 kirkossa soi kauneimmat hengelliset laulut useamman kuoron voimin. Musiikin lomassa kerätään kolehti Yhteisvastuulle.

Yhteisvastuukeräys 2020 tukee vanhemmuutta.

Yhteisvastuukeräksen tuotosta puolet kotimaan osuudesta käytetään vanhemmuutta tukeviin toimenpiteisiin seurakunnissa. Toinen puolikas kotimaahan jäävästä tuotosta käytetään vanhemmuutta sekä lapsen ja vanhemman välistä suhdetta vahvistaviin, kynnyksettömiin tukitoimiin eri puolilla Suomea. Kumppaneina ovat Mannerheimin Lastensuojeluliitto ja Pelastakaa Lapset ry.

Maailman katastrofialueilla Yhteisvastuukeräyksen 2020 tuotolla tuetaan erityisesti naisten ja äitien koulutusta ja toimeentulomahdollisuuksien kasvattamista. Ulkomailla vanhemmuuden ja perheiden monipuolinen tukeminen on elintärkeää esimerkiksi luonnonkatastrofeille alttiilla alueilla ja pakolaisleireillä.

Yhteisvastuukeräyksen tuotoista jää 40 prosenttia Suomeen. 60 prosenttia Yhteisvastuun tuotosta ohjataan kansainväliseen apuun Kirkon Ulkomaanavun katastrofirahaston kautta.

2.2.2020 alkava Yhteisvastuukeräys juhlii 70 vuotta jatkunutta, vuonna 1950 alkanutta taivaltaan.

Yhteisvastuu tapahtumat

Yhteisvastuutapahtumat näet tästä linkistä

Yhteisvastuu.fi

Yhteisvastuu.fi/kampanjaLinkki avautuu uudessa välilehdessä