Lapinlahdella toteutetaan rock-ooppera ”Jeesus Kristus supertähti"

Lapinlahden seurakunta on ottanut tuotantoon Andrew Lloyd Webberin ja Tim Ricen maailmankuulun rock-oopperan. Jeesus Kristus Supertähden esitykset ovat Lapinlahden kirkossa keväällä 2017.

Vuoden päästä keväällä ensi-illan näkevä rock-ooppera toteutetaan suomenkielisenä (suom. Esko Elstelä), ja esityspaikkana toimii Lapinlahden kirkko. Alkuperäiseltä nimeltään ”Jesus Christ Superstar” kertoo Jeesuksen viimeisistä päivistä Jerusalemissa. Käsikirjoitus noudattelee Raamatun evankeliumien kuvausta taiteellisesti mukaillen sekä vahvan yhteiskunnallisesti kantaa ottaen, kysymyksiä esittäen. Teoksen ohjaa ja dramatisoi muusikko, kulttuurin monitoimiottelija Anu Sorjonen (Peter Pan -99, Tangoilta Pörsänmäessä -99, Liekit-musikaali 2000, Hair-musikaali 2001)

Taidetta yli rajojen

Jeesus Kristus Supertähti on ”taidetta yli rajojen”, jonka tarkoitus on koota yhteen mitä erilaisimpia ihmisiä. Yhteinen nimittäjä on musiikki ja rakkaus teatteriin. Tuotantoon osallistuminen on avointa kaikille tunnustuskuntaan katsomatta: tärkeintä on innostus, osaaminen ja yhteistyö. Lapinlahden seurakunta toimii tuotannon taustayhteisönä.

”Kirkkotilassa täysimittaisena näyttämöteoksena teosta ei ole ennen Suomessa esitetty. Muistelen myös, että suomenkielisenä teos on viimeksi esitetty 70-luvulla.  Tämä on Lapinlahden seurakunnalle todella iso ja hieno juttu”, kertoo tuottaja Pirkko Olanterä Lapinlahden seurakunnasta.

Karsinnat helmikuussa – tule mukaan!

Tuotanto etsii nyt laulavia näyttelijöitä, kuorolaisia ja soittajia: miehiä ja naisia, aikuisia ja yli 12-vuotiaita nuoria. Haluaisitko mukaan? Karsinnat laulajille ja soittajille järjestetään la 6.2.2016 klo 12 alkaen Lapinlahden seurakuntatalossa. Karsintoihin tulee ilmoittautua sähköisesti osoitteessa www.lapinlahdenseurakunta.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä. Ilmoittautuminen päättyy ke 3.2. Mukaan voi hakeutua myös vapaaehtoiseksi esim. puvustukseen, lavastukseen, huoltojoukoiksi jne.

Lue lisää kansainvälisestä tuotannosta osoitteesta http://www.jesuschristsuperstar.com/Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Lisätietoja ja yhteyshenkilöt,

Lapinlahden seurakunta, seurakuntapastori, produktion tuottaja ja yhteyshenkilö Pirkko Olanterä 040 5089 950, pirkko.olantera@evl.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Mon Jan 25 07:12:01 EET 2016