Seurakuntien kesätyöpaikkahaku alkaa 15.2.

Ylä-Savon seurakuntayhtymä ja sen seurakunnat tarjoavat myös tänä kesänä kesätyöpaikkoja ja haku alkaa 15.2. verkossa. Työpaikat sijoittuvat pääsääntöisesti seurakuntayhtymän hautausmaille ja kiinteistötoimeen. Lisäksi esimerkiksi Iisalmeen ja Pielavedelle haetaan kirkko-oppaita.
Print_Nuoret_ilo_taivas_01_MO_L.jpg

Ylä-Savon seurakuntayhtymän ja sen seurakuntien tarjoamat kesätyöpaikat jakaantuvat seurakuntien paikkakunnille eli Iisalmeen, Lapinlahdelle, Pielavedelle ja Sonkajärvelle. Kiinteistötoimen työpaikat keskittyvät mm. istutusten hoitoon, ruohonleikkaukseen, siivoustyöhön ja kiinteistöjen huoltotöihin. Hautausmaalla työt koostuvat taas hautojen hoidosta ja viheralueen kunnossapidosta, haravoinnista, kukkien kastelusta ja roskien lajittelusta.

Haku alkaa 15. helmikuuta verkossa

Kesätyöpaikkojen haku alkaa 15.2. ja avoimet paikat löytyvät verkosta osoitteesta www.ylasavonseurakunnat.fi/avoimet-tyopaikatLinkki avautuu uudessa välilehdessä. Lisäksi linkit löytyvät kaikkien seurakuntien verkkosivuilta. Tänä vuonna kaikki työpaikat haetaan verkkosivujen sähköisellä lomakkeella.

”Kesätyöntekijät ovat seurakunnille tärkeä voimavara. Kesätyön kautta nuoret saavat kosketuksen työelämään sekä voivat tutustua seurakuntaan ja kirkon toimintaan. Tänä vuonna paikkoja on avoinna kaikissa seurakunnissamme reilut 20”, kertoo Ylä-Savon seurakuntayhtymän palvelupäällikkö Eine Parviainen.

Iisalmen seurakunnan nuorisotyö työllistää vuosittain noin 50 nuorta. Työllistettävät ovat 15–30-vuotiaita ja he työllistyvät eri tehtäviin. Iisalmen nuorisotyön haku löytyy seurakunnan verkkosivuilta ja mol.fi-palvelusta.

Lisätietoja, Ylä-Savon seurakuntayhtymä, palvelupäällikkö Eine Parviainen, 040 5283 140, eine.parviainen@evl.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

2016-02-09 14:04:00.0