Helatorstain messu Alapitkän kirkossa

to 9.5. klo 10.00

Alapitkän kirkko

Osallistu paikan päällä tai verkossa
Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Tapahtuma toistetaan ulkoisessa palvelussa

Tapahtuma tallennetaan

Toimittaa Lauri Jäntti, kanttori Heini Heide. HUOM! Helatorstaina ei ole jumalanpalvelusta Lapinlahden kirkossa.

Helatorstai

Pääsiäisjakso, pääsiäisaika

Korotettu Herra

Helatorstain eli Kristuksen taivaaseenastumisen päivän aihe ja ajankohta, 40 päivää pääsiäisestä, on saatu Apostolien teoista (Ap. t. 1:6–14).

Kristus korotettiin taivaisiin. Hän on astunut taivaalliselle valtaistuimelle ja istuu nyt Jumalan oikealla puolella. Hänelle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Mikään ei voi erottaa meitä Jumalan rakkaudesta. Me emme voi saada yhteyttä Kristukseen inhimillisten aistiemme välityksellä, mutta silti hän on Pyhän Henkensä kautta sanassa ja sakramenteissa läsnä seurakuntansa keskellä. Hänen seuraajiensa tehtävä on viedä sanoma korotetusta Herrasta koko maailmaan.

• Jumalanpalvelukset ja uskonelämä Jumalanpalvelukset ja uskonelämä

Linkki avautuu uudessa välilehdessä

kanttori
Lapinlahden seurakunta
Mykkäläntie 6
73100 Lapinlahti

Viikkovapailla pääsääntöisesti ma–ti.

kirkkoherra
Mykkäläntie 6
73100 Lapinlahti

Vapaapäivät tavallisimmin to ja pe.