Palveluoperaatio Saapas

Lapinlahdella Saapastyötä tekevät yhdessä seurakunta ja kunnan nuorisotyö. Saapas auttaa alle 18-vuotiaita nuoria. Se on paikalla erityisesti nuorten suosimissa oleskelu- ja kohtaamispaikoissa, festivaaleilla ja muissa tapahtumissa, joissa nuoria on paljon läsnä.

Saappaan toiminta on osa Suomen evankelis-luterilaisen kirkon nuorisotyötä, jota koordinoi valtakunnallisesti lasten ja nuorten keskus. Toimintaa ohjaa ja siitä vastaa seurakunnan/kunnan nimeämä henkilö tai henkilöt. Saapas-ryhmässä voi toimia vapaaehtoinen, tehtäviinsä koulutettu täysi-ikäinen henkilö.

Palveluoperaatio Saapas on osa Suomen evankelis-luterilaisen kirkon nuorisotyötä. Lasten ja nuorten keskus koordinoi Saappaan toimintaa valtakunnallisesti.

Saapas-ryhmän toiminta perustuu:

• vapaaehtoisuuteen
  • luottamukseen
  • avoimuuteen
  • jokamiehen oikeuksiin ja velvollisuuksiin

Saappaan toiminnan tarkoituksena on antaa kulloinkin tarkoituksenmukaisin apu. Saapas-koulutukseen voi tulla mukaan sinä vuonna, jolloin täyttää 18 vuotta. Saapaslaisilla ei ole yläikärajaa, käytännössä saapaaslaiset ovat eri puolella Suomea iältään 18-60 -vuotiaita. Olet tervetullut mukaan toimintaan!

Lisätietoja: nuorisotyönohjaaja Tuuli Mäkilä, 044 505 8471, tuuli.makila@evl.fi