Rippikoulukauden 2023-2024 materiaalit

Tältä sivulta löydät kaikki Lapinlahden seurakunnan rippikouluun 2023-2024 liittyvät tärkeät materiaalit. Materiaalit ovat PDF-muodossa ja ne aukeavat uuteen ikkunaan. Saat materiaalin auki klikkaamalla. Voit tarvittaessa tulostaa materiaalin.

Rippikoulun kutsukirje

Rippikoulun kutsukirje lähetetään koteihin postitse 15-vuotta täyttäville seurakunnan jäsenille viikolla 37 (kutsukirjeen saat auki klikkaamalla linkkiä nimen kohdalta, aukeaa pdf-tiedostona).

Rippikoulun tärkeät päivämäärät

Kutsukirjeen mukana lähetetään Rippikouluryhmien tärkeät päivämäärät (aukeaa pdf-tiedostona). Aikataulusta käy ilmi eri ryhmien rippikoulukokoontumiset.

Osallistujakortti

Kutsukirjeen mukana lähetetään Osallistujakortti (aukeaa pdf-tiedostona).

Osallistujakortti kattaa koko rippikouluvuoden 2023-2024. Osallistujakortista käyvät ilmi rippikoululaisen tärkeät tiedot, jotka ohjaajien on hyvä tietää. Osallistujakortti palautetaan rippikoulun ensimmäiseen kokoontumiseen. Jos osallistujakorttiin tulee muutoksia rippikouluvuoden aikana, siitä tulee ilmoittaa rippokoulutyön vastaavalle Pekka Peltoselle. Muutoksia voidaan lisätä joko sähköpostin kautta tai puhelimitse.

Ulkoläksyt

Rippikoulun intensiivijaksolla suoritetaan rippikoulun ulkoläksyt (aukeaa pdf-tiedostona).

Ulkoläksyjä on kolme:

• Apostolinen uskontunnustus
  • Isä Meidän-rukous
  • Herran siunaus.

Ulkoläksyjä kannattaa opetella pitkin rippikouluvuotta. Ulkoläksylistan saat näkyviin klikkaamalla ''rippikoulun ulkoläksyt'' Ulkoläksyt löytyvät myös rippikouluraamatun liiteosasta ja Googlesta. Rippiraamatut jaetaan leirillä.

Rippikoulun säännöt

Rippikoulussa sitoudutaan noudattamaan yhteisiä toimintatapoja, joilla turvataan jokaisen osallistujan henkinen, fyysinen ja sosiaalinen turvallisuus. Kurkkaa rippikoulun turvallisuusohjeet ja säännöt (aukeaa pdf-tiedostona). Rippikoulun turvallisuus ja pdf-tiedosto löytyy myös jokaisen rippikouluryhmän sivulta. Näistä asioista keskustellaan myös ennen leiriä. On hyvä että huoltaja ja nuori käy nämä yhdessä läpi ennen leiriä.

Materiaalit