Jumalanpalvelukset

Seurakuntaelämän keskus on jokapyhäinen jumalanpalvelus.

Tarkemmat tiedot tulevista jumalanpalveluksista ovat tapahtumakalenterissa, johon pääset tästä >>

Jumalanpalvelukset striimataan pääsääntöisesti joka sunnuntai. Lapinlahden seurakunnan YouTube -kanava (Siirryt linkistä YouTube -videopalveluun)

Kirkkovuosi

Kirkkovuosi antaa jumalanpalveluselämään sisällön ja sanoman.
Vuoden aikana käydään läpi Jeesuksen elämän tärkeimmät tapahtumat sekä Hänen tekonsa ja opetuksensa.

Perhejumalanpalvelukset

• Tavallisimmin kynttilänpäivänä, toukokuun lopussa (kouluunlähtevien siunaus), mikkelinpäivänä ja adventtina.
  • toteutuksessa otetaan huomioon kaiken ikäiset, erityisesti lapset
  • käytetään usein Lasten virsi – kirjoja, mukana voi olla seurakunnan oma lapsikuoro ym.
  • saarnassa ja muissakin jumalanpalveluksen osioissa on havainnollistamista ja toiminallisuutta
  • kummikirkko, vauvakirkko, kouluun lähtevien siunaaminen jne.

Aluekeskusrekisterin palvelut siirtyvät Kuopion aluekeskusrekisteriin 1.1.2023

Virkatodistukset, avioliiton esteidentutkinta ja sukuselvitykset, sekä muut jäsenrekisteripalvelut siirtyvät Ylä-Savon seurakuntayhtymän Palvelutoimisto ja aluekeskusrekisteristä 1.1.2023 Kuopion aluekeskusrekisteriin.

Palvelut ovat saatavilla Kuopion aluekeskusrekisteristä 1.1.2023 alkaen puhelimitse, sähköpostitse ja verkkopalveluita hyödyntämällä, sekä asioimalla Kuopion toimistolla.

Palvelutoimiston ja Hautauspalveluiden toimiston palvelut pysyvät ennallaan. Vain jäsenrekisteripalvelut siirtyvät Kuopion aluekeskusrekisteriin. Lisätietoa muutoksesta.Linkki avautuu uudessa välilehdessä (ylasavonseurakunnat.fi)

Lapinlahden seurakunnan YouTube -kanava

YouTuben logo.

Lapinlahden seurakunnan YouTube -kanavalta löydät striimattavat jumalanpalvelukset, tapahtumat ja muita videoita. Kanavalle pääset tästä (Siirryt linkistä Lapinlahden seurakunnan YouTube -kanavalle)Linkki avautuu uudessa välilehdessä