Päiväkerhot

Päiväkerhotyö on kirkon kasteopetusta ja sen tavoitteena on lapsen kokonaisvaltaisen kasvun tukeminen. Kun pieni lapsi kastetaan, sitoutuu seurakunta yhdessä perheen ja kummien kanssa huolehtimaan hänen kristillisestä kasvatuksestaan. Tätä kasvatusta, kasteopetusta, on myös päiväkerhotoiminta.

Kerhotoiminnassa otetaan huomioon lapsen yksilölliset tarpeet, vahvuudet ja mahdolliset tuen tarpeet. Lapselle pyritään luomaan edellytyksiä kehittää taitojaan monipuolisesti, oman kehitystasonsa mukaisesti.

Päiväkerhotoiminta pitää sisällään monenlaista puuhaa ja yhdessäoloa. Kerhon päiväohjelmaan kuuluu leikkiä/ohjattua leikkiä, kädentaitoja, liikuntaa, laulua, satuhetkiä ja luovaa toimintaa. Hartaushetket ja hiljentyminen ovat osa jokaista kerhopäivää.

Päiväkerhoihin voi ilmoittaa 3-5-vuotiaita lapsia. Kerhoon voi tulla myös kesken kauden mikäli ryhmään mahtuu.

Päiväkerhoon lapsen tulisi jäädä itsenäisesti ilman vanhempaa. Kerhoon mukaan tarvitsee kerhorepun tai laukun, sisäkengät, jarrusukat tai tossut, terveellisen välipalan ja varavaatetta.

Seurakuntatalon päiväkerhotilojen osoite on Mykkäläntie 6.

Päiväkerhoilmoittautuminen kevät 2024

Päiväkerhoihin voit ilmoittautua tällä verkkolomakkella, tai paperisella lomakkeella, joita saatavilla varhaiskasvatuksen toimistolta. Päiväkerhoihin voi ilmoittaa 3-5-vuotiaita lapsia. Ryhmät täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä. Ilmoita lomakkeella myös ryhmätoive.

*****************************

Kerhoajat kevät 2024:

Kaikki ryhmät ovat tarkoitettu 3-5-vuotiaille lapsille. Kerhokausi alkaa viikolla 2.

• maanantaisin: päiväkerho klo 9-11.30
  • keskiviikkoisin: päiväkerho klo 9-11.30

Lisätietoja:

Lastenohjaaja Jaana Ryhänen p.040 826 0868, jaana.ryhanen@evl.fi.

Vastaava lastenohjaaja Senja Stedt p.040 774 6781, senja.stedt@evl.fi. Sähköpostilla tavoitat läpi viikon ja puhelimitse parhaiten ke ja pe iltapäivisin.