Piispa Wille Riekkinen saarnaa pääsiäisenä

Pääsiäissaarnan Lapinlahden pääsiäisjumalanpalveluksen yhteydessä pitää Kuopion emerituspiispa Wille Riekkinen.

Piispa Wille Riekkinen

Wille Riekkinen

Piispa ei tule Lapinlahdelle paikan päälle, vaan hänen saarnaansa kuullaan etukäteen videoituna hänen kotoaan Helsingistä.

Poikkeusolot synnyttivät idean etäsaarnasta. Sellaista kokeiltiin Lapinlahdella jo kerran, kun pastori Urpo Karjalainen piti etäsaarnan Herättäjän päivänä.

Piispa Riekkinen kertoo jopa innostuneensa asiasta, kun kirkkoherra Lauri Jäntti esitti saarnapyynnön. Riekkinen toimi vuodesta 1996 vuoteen 2012 Kuopion hiippakunnan piispana. Akateemissa maailmassa Riekkinen on toiminut useaan otteeseen apulaisprofessorina Helsingin yliopistossa alanaan raamatunselitysoppi. Lisäksi Riekkinen on dosenttina sekä Helsingin että Itä-Suomen yliopistossa. Hän luennoi raamatuntutkimukseen liiityvistä teemoista edelleen. Hän on syntyisin Varpaisjärveltä.

Liturgina pääsiäiskirkossa on seurakuntapastori Ville Hassinen ja kanttorina Heini Heide.

2020-04-06 14:44:00.0