Väärninsaari

Juhani Ahontie 84b, 73100 Lapinlahti

Seurakuntayhtymän toiminta Väärninsaaressa on päättynyt ja leirikeskus on purettu. Väärninsaaren toiminnasta vastaa nykyään Väärninsaaret ystävät ry.

Väärninsaari sijaitsee aivan Lapinlahden kirkonkylän laidalla Juhani Ahontien päässä. (Viimeinen numero on 82, jossa sijaitsee Väärnin pappila, joka ei ole enää seurakuntayhtymän omistuksessa. Tie jatkuu sen ohi rantaa pitkin Väärninsaareen. KarttaLinkki avautuu uudessa välilehdessä.)

Leirikeskuksen päärakennus valmistui kesällä 1979.  Leirikeskus oli käytössä kesään 2020 asti, jonka jälkeen se poistettiin pysyvästi käytöstä. Päärakennus purettiin joulukuussa 2021.

Leirikeskuksen saunarakennus on Väärninsaaren Ystävät ry:n käytössä. Yhdistyksen toiminnasta löytyy tietoa yhdistyksen nettisivuilta vaarninsaarenystavat.fi.